Ahogy a németek...

2007-03-18

sponsored links

Egy szép hagyomány vége?


Már vagy két tucat zsebkendõt telesírtam: vége szakad egy szép hagyománynak, ismét szegényebbek leszünk, no. Szóval jártamban-keltemben a neten találtam egy érdekes naptárt, amit a badeni Oberkircher Winzergenossenschaft adott ki 2003-tól 2006-ig. A tizenkét lapos képes naptárban az egyes hónapokat nem szexi autók és szexi modellek párosa, még csak nem is szexi palackok és még szexibb modellek együttese, hanem szexi Winzerek és Winzerinek jelenítették meg képileg.

A készítõk még a politikai korrektségre is ügyeltek; vagy más nézõpontból: a hímnemû és nõnemû vásárolókra egyaránt gondoltak ? bár én hímnemûként sérelmezem, hogy a készítõk 5:7 arányban kedveztek a nõi nemnek, hacsak nem tekintjük enyhítõ körülménynek, hogy a tenger fövenyén heverészõ Daniel nevû Winzer domborodó mellkasára egy hölgy (vélhetõen egy valódi Winzerin) borul (vélhetõen szerelmesen) talán a harmonikus házasságban élõket megcélzandó ? már ha vannak ilyenek.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Személyes kedvencem férfi létemre Johannes, aki egy igazán gusztusos kádban fekszik igazán gusztusos szõlõfürtökkel borítva (ah, hogy mit takarhatnak azok a fürtök!), meg persze ellenpontja, a decens Alois; és persze a szemüveges Sandra, akirõl Krúdy örök érvényû mondata jutott eszembe: ?Nem ismerik azok a szemnek izgató és titokzatos játékait, akik hibás szemû nõbe még nem voltak szerelmesek!?


Tehát kedveseim, gyorsan kattintsunk a megfelelõ oldalra, és gyönyörködjünk az angol humor legjobb hagyományaira építõ két film, az Alul semmi (The Full Monty) és a Felül semmi (Calendar Girls), után eredetinek igazán nem mondható ?németes? marketingfogásban. Annyiban persze eredeti, hogy a vizespólóval, a tangapapuccsal és a férfiasan domborodó szõrtelen mellkasokkal itt bort akarnak eladni.

Megjegyzem, ellentmondásos érzések gyötörtek, amikor elképzeltem egy hasonló naptárt hazai kiadásban. Július: Tiffán Ede bácsi fecskében, és persze jellegzetes szemüvegében méltóságteljesen ereszkedik a magyar tenger lágy habjaiba; augusztus: Thummerer Vili bácsi sejtelmes éjszakai fényekben villantja meg jellegzetes mosolyát, amint éppen atillában feszít szõlõültetvényei végében... Persze az ifjabb generációnak jobb esélyei lennének: például Luka Enikõ tangapapucsban és metszõollóval (júúúúúúúúúúj, ez akár finom szado-mazo utalás is lehetne ? tehát már jobbak vagyunk, hiszen ezzel a finom kasztrációra történõ utalással sikerülne egy marketingszempontból nehezen megközelíthetõ csoportot elérni); vagy esetleg a verhetetlen szekszárdi borász futballcsapat tagjai izompólóban...
Kétségtelen tanulsága is van azonban az oberkircheri szövetkezet kísérletének: sokszor egy jól kitalált marketingfogás sokat segíthet egy borvidék piaci megítélésén. Éredemes amúgy meglátogatni az Oberkircher Winzergenossenschaft oldalát, hátha megihleti a hazai próbálkozókat is.


Folytats a blogon ... borboy.freeblog.hu/archives/2007/03/1...

sponsored links

Keres?s