TROGIR 1. RÉSZ

2014-08-04

sponsored links

A nyár kellõs közepén, mindössze nyolc óra autózás után, szemerkélõ esõben érkeztünk meg végre Trogirba, Dalmácia egyik leghangulatosabb városába, melyet gyakran "kis Velence"-ként is emlegetnek. Érkezésünkkor rémes forgalom bénította meg a várost, és kifáradva verekedtük át magunkat a tömegen. Csupán két falucskával arrébb, a Ciovo szigeten egy csendes, tömegtõl távoli hely fogadott bennünket, na és persze egy nagyon kedves horvát házaspár, Vesela és Ante, akik otthona feletti lakást béreltük ki.

Trogir, Ciovo sziget, Omis, Split

Ahogy megérkeztünk, a háziasszony már terített is a teraszunkon, sajt és sonka, valamint frissítõ is került az asztalra. A csendes, békés, tengerre nézõ balkonról látható a távolban Trogir városa és jól kivehetõ a domboldalból a reptér is.

Mindenesetre Trogir vagy a Ciovo sziget nagyon jó kiindulópont lehet, akár északra, Sibenik felé, akár déli irányba tervezünk kirándulni. A kikötõbõl indulnak hajók Solta, Vis, Brac és Hvar szigetre is. A város maga pedig valóban megérdemli a hírnevét, izgalmas és magával ragadó az apró sikátoroktól kezdve a kikötõben lévõ pálmasorig.

Monszun esõbõl bizony kijutott az elsõ napokban, így kocsiba ültünk és dél felé indultunk. Végigautóztunk a part mellett Omisig, és azt kell mondanom, abszolút megérte. Bár az idõ fürdésre egész nap nem volt alkalmas, így is nagyon kellemesen telt. A Cetina folyó kanyonja meglepõen vadregényes. Az óvárosban is érdemes elidõzni, sétálgatni, a város strandján pedig kényelmesen lehet uzsonnázni.

Splitbe is ellátogattunk, hiszen csupán 27 km-re volt tõlünk. Split igazán pompázatos, bár így a nyár közepén sajnos meglehetõsen túlzsúfolt is, így várost nézni talán tavasszal célszerûbb. Tipikus dalmát város: bájos, elbûvölõ, ellenállhatatlan és tele történelemmel. Természetesen a palota az elsõdleges látnivaló. Szerintem a város egyik legszebb pontja a Marjan, ahonnan nem mindennapi panoráma nyílik a városra.

A háziak kutyusa, Gina, és Mimi elsõ látásra egymásba szerettek, ennek hatása még városnézés közben is érezhetõ volt. Bár tény, hogy a harmincvalahány fokban mindenkinek lógott a nyelve...

Trogir, Ciovo sziget, Omis, Split

A környéken számtalan kristálytiszta vizû, fürdésre is alkalmas kis öböl csipkézi a partot, és a kikötõkben szebbnél szebb vitorlások és yachtok sorakoznak. Mi nagyon megszerettük Trogirt és környékét, mert ideális hely a pihenni vágyóknak...

Folytats a blogon ... mimiesmamaminikonyhaja.blogspot.com/2...