Sopron - Eisenstadt

2014-05-04

sponsored links

Tûztorony

Gondoltam pár hete, még meló elõtt el kéne menni kirándulni valahova. Az eladásaim elég jók voltak az utóbbi hónapokban és persze Anyukám is besegített, így kitaláltam menjünk el Sopronba. Mivel az elsõ árajánlat megfelelõ volt, nem is szándékoztam többet foglalkozni ezzel. Mivel hosszú hétvége lesz lehetetlen volt bármit is foglalni.
kilátás a szállodából
kilátás a szállodánkra

Jól is tettem, gyönyörû kilátás Sopron belvárosára.
Fõleg este. Békási szobám Szentendrére néz, míg otthon laktam rengeteget lógtam éjszakánként az ablakban. Nyáron a melegben, nyitott ablaknál, ciripelõ tücsköket hallgatva, Szentendre pislákoló fényeit nézve.

De kezdjük az elején. Indulás elõtt elláttuk kedves szomszédainkat állataink ellátására szolgáló tanácsokkal.
Utána indulás. Korán érkezünk, meglepve láttuk kihalt Sopron, legalább is a belváros. Nem aggódtunk rajta, legalább nincs tömegnyomi.
csúúúúszik a széééén
Találtam egy turista információt, gondoltam bemegyek megkérdezem van e valami május elsejei program.
Tíz perc volt zárásig, de az infós csajszi rendes volt, kaptam egy rakat prospektust meg térképet, amibõl három nap alatt vígan elvoltunk.
Persze hogy üres volt a város, a Lõvér kempingeben volt a majális, ott tartózkodott mindenki.
Gyorsan végeztünk. Vissza mentünk az óvárosba ebédelni.
Egy hát udvarán olasz kajálda, menü:

Zöld fûszeres sajtkrém leves, pármai sonkába tekert grissinivel

aszalt paradicsommal töltött, sajtszószos pipimell

spenótos rizotto

Minden finom volt, nem úgy a szállodai kaja. A miskolci4+ (szarvas, libamáj, pisztráng)hoz képest, ez a 4+ elég gyengécske.
Alap menü svédasztalon rántott hús, hirtelen sült hús-extra hogy a szakács elõttünk süti ki a húst.
Krumpli, rizs, töltött káposzta, extrának számító erdei gombás marhaszelet, levesek, sütik, fagyi stb. Reggelinél, felvágottak, virsli, tojás stb.
Aznap még lementünk sétálni egy kicsit és megmászni a tûztornyot.
A wellness, mondjuk mini wellness, kihagytuk. Helyette kád volt a szobában Anitának tele engedtük abban játszott.

Másnap a reggeli után Anita játszott a szálloda játszóterén, mikor észrevettük kisvonat közlekedek. Végigvisz a városon a helyi érdekességeket megmutatják. Kitaláltuk, hogy este elmegyünk. Aztán kitaláltuk, ne üljünk már otthon elmegyünk a Fertõ tóhoz,
ahol megebédeltünk
hekk+csirkemell sali
ez is fincsi volt.
Aztán rohanhattunk vissza, mert kötött programot szervezett a szálloda, a Brennbergbányához

élmény bánya gyerekeknek
onnan meg rohanhattunk, hogy elérjük a kisvonatot.
Ilyen kis rohanásban telt el a tavaszolásunk. Haza fele oszták kerülõvel jöttünk.
Eisenstadtban megálltunk megnézni az Eszterházy kastélyt, a fõ teret
és szakadó esõben ismerkedtünk, a kastélyparkkal.

Végül irány haza.
Még megálltunk Parndorfban és egy két faluban vásárolni. Nálam az alap 10 császárzsömi és a balisto, párom meg az almdudlerért van oda.
Párom még haza fele, kinyögte, hogy bemenne Gyõrbe sétálni és megebédelhetnénk. Mivel késõ volt már Anita bealudt, mondta inkább menjünk egybõl haza. Aminek én rettenetesen örültem, mert talán ha az ember életben egy olyan nap van mint a szombati, amikor eszem ágában nem lenne betenni oda a lábam. Mert minden város tud nagy lenni, de ugyan akkor a legkisebb is.
Így haza fele tbányán megvettük a vacsoránkat, chinese food formájában.

Ha idén már nem megyünk sehova, így a két kis hétvégénkkel és pár órás külföldi látogatásunkkal nyugodtan kezdem az év második felét. A többi már csak grátisz lesz.

Folytats a blogon ... bodzamania.blogspot.com/2014/05/sopro...