Nyaralás az Õrségben és a Balatonon

2014-07-08

sponsored links

Régóta nem jártam már erre, de közben azért napra készen figyeltem az újabbnál újabb recepteket és finomságokat. Ahogy már beharangoztam elmentünk egy kicsit kikapcsolódni, feltöltõdni. Nagyon jól sikerült, rengeteg élménnyel gazdagodtam. Sokfelé jártunk és azért el lehet mondani, hogy mindig találhatunk olyan helyet Magyarországon, ahol még nem voltunk, pedig gyönyörû és igenis érdemes megnézni. Õrségben még soha nem jártam, de úgy érzem, hogy ide még visszafogok térni. A táj egyszerûen nagyon megfogott és a nyugalom, az erdõ csendessége. Egyszerûen nem lehetett nem ellazulni. A levegõ tiszta és az a sok szép virág, különleges házikók... meseszép.
Elõször Szalafõn töltöttünk 5 éjszakát, de mivel az idõjárás egyszer közbe szólt átugrottunk Szlovéniába az Orchidea és trópusi kertet, illetve Ausztriába, Riegersburg várát megtekinteni.
Az elsõ nap letekertünk több, mint 40 km-t úgyhogy sikerült pikk-pakk összegyûjtenünk egy kis színt. Alapoztunk a Balatonra. :)

Sikerült megbirkóznunk a palacsintával. Ha mentek nyaralni és csak villanyrezsó van illetve serpenyõ, akkor ne próbálj meg palacsintát sütni, mert nem fog sikerülni! Oldalanként 3-4 perc, én elõre szóltam. :)
Nõvérem nem adta fel, tüzet gyújtott és megszerveztük az elsõ szabadtéri palacsinta sütést. Unokahúgom már csak füstös palacsintának nevezte. De higgyétek el, így is nagyon gyorsan elfogyott!

Legelsõ nap sikerült este egy nagyon jó kis vendéglõt találnunk. Vargánya levest ettem hajdinával, de volt még alkalmam kipróbálni a túrós-meggyes házi rétesüket, házi gomolya sajtot rántva, reggelire prószát... és még sorolhatnám. Mindenki nagyon elégedett volt, állítólag a fokhagyma krémlevesük és a dödölléjük is nagyon finom.
Szerencsére, ahogy oda értünk éppen akkor kezdõdött Õriszentpéteren egy hatalmas vásár, ami hasonlóan nézett ki, mint nálunk Szegeden a Hídi vásár. Sikerült beszereznem Õrségi Dióolajat és nagyon finom termelõi akác- és édes harmat mézet. Már egybõl járt is az agyam, hogy mi fog ebbõl "kisülni". Rengeteg szép dolgot árultak, azt sem tudtam hová nézzek.
Kétszer fél napot a szomszédos országba töltöttünk. Szlovéniába, Dobrovnikban található Orchidea és Trópusi farm, ahol rengeteg virágban gyönyörködhettem és azt sem tudtam merre fordítsam az objektívet. Pikk-pakk 300 képet sikerült is összegyûjtenem, úgyhogy egy külön mappát kapott.

Ausztriába ellátogattunk Riegersburgba, ahol egy hatalmas vár található 3 óriási kiállítással. Az egyik a boszorkány, a másik maga a vár és harmadik pedig a fegyver múzeum.

Sajnos gyorsan eltelt ez az 5 nap, de már mentünk is a Balatonra tovább.
A fürdés és a strandolás mellett, elkocsikáztunk Tihanyba, ahol sikerült rávennem magamat a levendula megismerésére. Kaptam is egy csokorral ott, ahol parkoltunk. Nagyon kedvesek voltak itt is az emberek és sikerült egy kicsit elbeszélgetnem egy hölggyel a levenduláról és arról, hogy pár éve lett ez igazából ennyire felkapott, de oly annyira, hogy már Levendula Ház is van, Levendula Fagyizó, Levendula Fesztivál és nem egy olyan bolt, ahol kimondottan levendulával kapcsolatos dolgokat árulnak. A haza hozott levendulából finomságokat készítettem, de ez maradjon egyenlõre meglepetés.

Ellátogattunk a Tapolcai Tavas-barlangba, a Szigligeti-várba, ahol az elmúlt pár év legfinomabb fagyiját ettem, természetesen levendulás fehércsokisat és narancsos étcsokisat. Elutaztunk Badacsonyba, ahová már fûznek korábbi emlékek, ahonnan pedig tovább hajóztunk Fonyódra.

Igen mozgalmas 10 nap volt, de ennek ellenére is sikerült feltöltõdnöm és rengeteg élménnyel gazdagodnom.

Folytats a blogon ... koskacukor.blogspot.com/2014/07/nyara...