Erdélyi kirándulás 1.

2014-07-31

sponsored links

Néhány napot Erdélyben töltöttünk. Régóta készültünk már erre a nyaralásra. Az útvonal még az indulás elõtti napon is módosult, mert annyi mindent szerettünk volna megnézni.

1. nap
Déva - Vajdahunyad - Fogarasi-havasok lába

Magos Déva vára

Déva vára tényleg magas:) Az egyetlen felfelé vezetõ út jelenleg a Telekabin. Minden fala üvegbõl van, tériszonyos utasok mereven felfelé és a vár felé néznek felfelé is, és lefelé is. Még szerencse, hogy sínen halad, ezért viszonylag kicsit billeg.  Még mindig folyik a felújítás,  pedig a tábla szerint már májusban át kellett volna adni a felújított várat. A felújítás alatt a vár látogatható. Ha kész lesz gyönyörû lesz! Az állványok között néhány helyen már megmutatkozik egy-egy részlet.
Kellemes meglepetés volt, hogy  magyar nyelvû feliratok fogadtak bennünket már lent a parkolóban is, és a várban is Igaz, fent a várban folyamatosan a vipera veszélyre hívták  fel a figyelmet. A pénztárnál, ahogy meghallották, hogy magyarul beszélünk hívták a magyarul tudó pénztárost.
Elsõ nap még hazait ettünk, gasztro vonatkozás csak annyi van, hogy hõsies viselkedésemmel kiérdemeltem egy Déva feliratú kávésbögrét. Azóta ebbõl iszom a kávémat, és büszke vagyok magamra, amiért végig csináltam ezt a túrát. Mert Déván még azt hittem, hogy ez a csúcs, hogy a fiúk, én, meg a tériszonyom ilyen szépen elvoltunk.

Vajdahunyad

A következõ állomás Hunyad, a Hunyadiak vára. Sajnos egy esküvõ miatt bemenni nem tudtuk, "csak" körbejártuk.

Elsõ nap este a Transzfogarasi út tövében aludtunk, egy motelben. A szobánkból fantasztikus kilátás nyílt a Fogarasi-havasokra.

Folytats a blogon ... zsannamanna.blogspot.com/2014/07/erde...